...

Основна школа за децу са сметњама у развоју и инвалидитетом

015 341 129
osnovnaskolasvsava@gmail.com Драгише Пењина 31, Шабац

Зашто баш наша школа?

Вашем детету на једном месту биће омогућена додатна подршка стручњака (логопед, олигофренолог, соматопед, реедукатор психомоторике, специјални педагог).

Деца са сметњама у развоју у редовној школи су и даље без додатне подршке стручњака.

Дете које постиже постепени успех као и остала деца која су му слична, има веће шансе да буде задовољније, сигурније и срећније.

Школа располаже асистивном технологијом и адекватним дидактичким средствима.

Ученик наше школе има право на:

  • бесплатну ужину и оброк у продуженом боравку
  • бесплатне уџбенике и школски прибор
  • превоз за ученика и пратиоца
  • организоване екскурзије

Контактирајте нас

Сензорна соба

У оквиру хуманитарног пројекта “ Велико срце” наша школа је добила нову и потпуно опремљену сензорну собу, просторију за стимулацију чула која се користи у терапији деце са тешкоћама у развоју. Средства за ову вредну донацију обезбеђена су захваљујући пројекту који заједнички спроводе “Еуробанк” и Фондација “Ана и Владе Дивац”. Вредност донације је близу 1,4 милиона динара, а новац су обезбедили клијенти “Еуробанке” који су корисници картице “Велико срце”.

Сензорна соба се састоји од различитих елемената који потпомажу стимулацију чула. Она представља место где особе са поремећајем сензорне интеграције могу да истраже, развију своје сензорне вештине, али и релаксирају се, ослободе стреса и напетости. Уз помоћ сензорне собе, ученици наше школе, али и друга деца којима је оваква врста услуге потребна, имају прилику да развију и унапреде когнитивне способности и социјалне вештине неопходне за укључивање у ширу друштвену заједницу.

Учење кроз игру

Многа савремена истраживања су потврдила да је игра од суштинског значаја за целокупни дечји развој (когнитивни, физички, социјални и емоционални). Током одрастања и развоја сваког детета, у било којој средини и цивилизацији, игра заузима важно место у његовом животу.

С обзиром на чињеницу да се у свакодневном раду наше школе користи дидактички материјал и посебна пажња се поклања игри као јединственом путу да деца дођу до неопходних знања, наш стручни кадар проналази начин да сваки час који се одржи буде инспиративан за учење, а да свако дете које јесте прича за себе, буде додатно мотивисано да се укључи у тај рад.

Играјући се, дете истражује и упознаје свет који га окружује, као и себе самог у том свету, тј. себе у односу са другима. Кроз игру учи и развија се, проширује искуства, сопствене моћи, стиче осећај компетенције, али и осећај за саморегулацију. Док се игра, дете често покушава да објасни појаве које у реалности опажа и доживљава, а потребно му је одређено време да их разуме и „проигра“. Узевши све ово у обзир, игра дефинитивно јесте најприроднији и најненаметљивији начин на који дете може да испољи тај свој унутрашњи свет, јер већина деце која су ометена у развоју није у могућности да вербално искаже све оно што доживљава и осећа.

О значају игре у развоју детета говорили су још и антички мислиоци, али тек последњих деценија игра се доживљава и као моћно „оруђе“ путем којег можемо да се повежемо са дететом и прихватајући га безусловно, пружимо подршку његовом развоју.

Здрави оброци

Сви ученици наше школе имају обезбеђену бесплатну ужину. За ученике који користе продужени боравак, организован је и припремљен куван оброк сваког дана.

Опште позната је чињеница колико је исхрана важна за развој сваког детета. Наши оброци укључују житарице и хлеб, месо, супе и чорбе, све врсте воћа и поврћа, како свежег тако и припремљеног у куваним јелима, јер управо ова врста хране обезбеђује обиље енергије, протеина, влакана, витамина и минерала важних за телесни развој.

Деца која једу потребну количину здраве хране и довољно су активна, имају основу за здрав живот и мањи ризик од дугорочних здравствених проблема. Детињство је кључно раздобље за раст и развој, а храна коју конзумирају мора да задовољи потребну енергију у килоџулима, неопходну количину беланчевина, витамина и минерала. Здравим оброцима наша школа делује превентивно јер сви здравствени проблеми и проблеми са исхраном често почињу у детињству.

Асиситивне технологије

Под асистивним технологијама подразумева се сваки део опреме или систем, без обзира да ли се употребљава у изворном облику, модификован или прилагођен, који се користи да би се повећале, одржале или побољшале функционалне способности особа са инвалидитетом. Средствима и системима асистивне технологије олакшавају се активности свакодневног живота ових особа у смислу повећења степена њихове самосталности.

У нашој школи ученицима је на располагању дигитална учионица са интерактивном таблом и сензорна соба.

ОШ Свети Сава

015 341 129

osnovnaskolasvsava@gmail.com

Драгише Пењина 31, Шабац